FANDOM

Lista terminów i zwrotów – w różnych seriach Magdy pojawiło się specyficznych określeń. Biorą się one najczęściej z żartów i zabawnych sytuacji, do których dochodziło na lub poza odcinkami. Są one również efektem zwyczaju Magdy do nazywania niektórych rzeczy po swojemu oraz przekręcania słów i późniejszego wprowadzania tej nowej formy do swojego słownictwa.

Lista terminów i zwrotów

  • Chechło — jakiś rodzaj obelgi, powstały w wyniku przejęzyczenia Maćka (Undecieded), który prawdopodobnie chciał powiedzieć „chuchro” (słaba, mizerna osoba). Później użycie tego słowa było mu kilkukrotnie wypominane.
    Chechło to także nazwa wsi na Śląsku, od której również może pochodzić to przejęzyczenie.
  • Odstosunkować się — inaczej odwalić, odczepić, dać zostawić coś w spokoju. Może być zastosowany np. w zdaniu: „Odstosunkuj się ode mnie”, czyli odwal się, zostaw mnie w spokoju.
  • Rozochocić — nabrać na coś ochoty (prawdopodobnie).
  • Spadywnąć — inaczej spaść.

W Minecrafcie

  • Baśka/Barbara — inna nazwa na szkielet. Określenie pochodzi od sposobu wołania wiewiórek, którego Madzia przypadkiem użyła w jednym z odcinków wobec szkieletu.
  • Diory — skrót myślowy, oznaczający granit, dioryt i andezyt. Powstał w wyniku trudności z zapamiętaniem właściwych nazw tuż po dodaniu tych bloków do gry.
  • Edek – inna nazwa na Endermana.
  • Konstanty — inne określenie na żelaznego golema. Madzia nie tylko używała tego określenia wobec nich, ale zazwyczaj nazywała ich tak za pomocą znaczników.
  • Kostek — aktualnie nieużywana, inna nazwa na szkielet. Określenie zostało pierwszy raz użyte w jednym z odcinków Kanciastej Doliny, podczas którego gracze serwera (w tym Madzia) spotkali „pokojowy” szkielet i nazwali go Kostek. Nazwa ta była później używana głównie przez Magdę, aż zastąpił ją termin Baśka.
  • Mareczek/Marek — inne określenie na pająka.
  • Panda — inna nazwa na niedźwiedzie polarne. Określenie powstało w wyniku przejęzyczenia, które wynikało z wizualnego podobieństwa pand i niedźwiedzi polarnych. Magda prawdopodobnie nigdy nie użyła celowo nazwy panda.
  • Windować — dostać się do wyżej położonych miejsc poprzez budowanie pod sobą wieży z bloków lub wpływanie za pomocą wody.
  • Zenek - aktualnie nieużywane, inne określenie na zombie.

W Don`t Starve

  • Staszek — inne określenie na drzewca.